Isnin, 29 April 2013

Projek skala besar berperingkat


Entri ini berkait dengan artikel Pelaburan sektor pertanian gaharu yang mana mempunyai kesinambungan. Sekiranya anda belum membaca tajuk tersebut sila ke tajuk berkenaan terlebih dahulu. 

Individu atau ketua keluarga sudah pasti mempunyai tabungan untuk masa depan atau diwaktu kecemasan. Sesebuah keluarga, perlu mewujudkan satu tabung khas bagi tujuan pelaburan sektor pertanian gaharu mengikut cara dan kemampuan masing-masing.

Wang dari tabungan itu, boleh disalurkan untuk membangunkan tanah gaharu secara berperingkat mengikut kemampuan dan keperluan didalam projek berkenaan.

Dengan ini anda boleh melihat pertumbuhan dan perkembangan tanaman gaharu berjalan secara skala kecil dan sederhana dengan diiringi kadar risiko rendah.

Dalam masa yang sama pengusaha dapat mengutip pengalaman dan memperbaiki kelemahan yang ada. Dengan ini, petani juga dapat membuat tanaman sara diri yang lain disamping memperkayakan kepelbagaian spesis aquilaria.

Gaya pekebun kecil adalah alternatif terbaik bagi menjamin bajet bulanan dan harian yang stabil untuk keluarga dan diri sendiri. 

Sila lihat terbitan ruangan kosmo dibawah: 



Gaharu antara bidang yang sesuai dan relevan dengan sektor pertanian kecil ini.

Tiada ulasan: